pondelok, 26. júna 2017

Knižný wishlist (prvá časť)*

Knihy. Pre mňa osobne vzácnejšie ako napríklad drahé šperky. Bujná fantázia ma sprevádza celý môj život a vďaka knihám mám možnosť budovať ju do ešte väčších hĺbok. Neprejde deň kedy si v hlave nepremietam vlastné príbehy, ktoré by som raz chcela dostať do knižnej podoby. Knihy. Milujem ich vôňu, milujem ich rozdielnosť a to, aké silné emócie vo mne dokážu prebudiť slová vytlačené na papieri. Knihy? Moje najobľúbenejšie slovo. Knižnice? Moje najobľúbenejšie miesta...

Predsavzatia. Slovo, ktoré sa na mojom blogu objavuje takmer v každom jednom článku. Má to jediný dôvod. Pracujem na tom, aby som si 30.12.2017 mohla povedať, že som úspešne zvládla všetko čo som si zaumienila. Každý deň si ich čítam a analyzujem čo môžem v daný deň urobiť preto, aby som sa dostala bližšie k ich splneniu. Čo sa týka kníh, sľúbila som si, že tento rok prečítam všetky knihy, ktoré som vlastnila pred začiatkom roku 2017. Dovolím si tvrdiť, že som na veľmi dobrej ceste, ale musím sa polepšiť vo vyškrtávaní prečítaných kníh z môjho blogového zoznamu, ktorý slúži k mojej jednoduchšej orientácii.

Každý rok vyjde množstvo nových kníh, nových príbehov, ktoré ma okamžite upútajú a pripíšem si ich na svoj súkromný wishlist. Nanešťastie sú v obehu stovky kníh, ktoré sú staršieho dáta a chcem ich tiež. A tak sa jedného dňa stalo, že môj zoznam obsahuje takmer tristo kníh... A to nepočítam knihy uložené na Pintereste či Goodreads... Ja si vážne jedného otvorím knižnicu, pretože aj napriek tomu, že som mnoho z týchto kníh už čítala, stále cítim potrebu mať doma svoj vlastný výtlačok. (Veľmi divná veta :D)
Bez ďalších rečí vám chcem ukázať zopár kúskov z môjho skromného zoznamu, ktoré by som si rada v najbližšej dobe zadovážila. Tentokrát sa jedná najmä o knižné predlohy rôznych (skvelých) filmov, knihy s tematikou druhej svetovej vojny (konkrétne koncentračné tábory) a moje obľúbené encyklopédie →

1

Austin Wright - Tony & Susan Videli ste už film s názvom Nočné zvieratá? Ak nie, tak to určite veľmi rýchlo napravte. Už len fakt, že sa jeho réžie chopil Tom Ford hovorí za veľa. Áno, ten skvelý módny návrhár Tom Ford. Ale! Predtým ako tak urobíte, prečítajte si spolu so mnou knižnú predlohu ;)

Dennis Hale - Tajomná rieka, Prekliaty ostrov Vždy ak vyjde film, ktorý je inšpirovaný/natočený podľa knižnej predlohy, snažím sa aby som si knihu prečítala ako prvú. V oboch prípadoch sa mi to naneštastie nepodarilo. Oba filmy patria medzi moje top a ani po stý raz sa ich nedokážem nabažiť. Prekliaty ostrov ma príbehom zakaždým posadí na zadok a Tajomná rieka mi vždy zlomí srdce. Po jej poslednom vzhliadnutí som týždeň chodila ako v tranze a nedokázala som myslieť na nič iné ako na otázku - Prečo musel skončiť tak, ako skončil... Veď viete kto. Nerada by som však spoilerovala pre ľudí, ktorý Tajomnú rieku ešte nevideli a DÚFAM, že to napravia. Sama seba sa pýtam prečo sa chcem trýzniť ešte čítaním, ale považujem to za svoju povinnosť ♥

Anthony Burgess - Mechanický pomaranč Klasika. Či kniha, alebo jej filmová verzia.

Ted Chiang - Príbehy vášho života V tomto prípade som urobila výnimku a som za to rada. Potom ako som po prvý raz videla Arrival, bola som nadšená. Nielen, že sa jedná o ďalší film s mojou obľúbenou Amy Adams (ako aj Nočné Zvieratá), ale film mi natoľko učaroval, že som ho videla hneď niekoľkokrát po sebe. Pravidelne si po vzhliadnutí akéhokoľvek filmu čítam rôzne zaujímavosti zo zákulisia a keď som zistila, že film je natočený podľa knižnej predlohy, potešilo ma to. Ako som už písala - oplatí sa urobiť výnimku a knihu si prečítajte až po vzhliadnutí tejto snímky. V knihe totiž zistíte to najdôležitejšie v podstate hneď na začiatku.

2

Stephen King - Žiarenie , Doktor spánok, IT... Kingovky sú u mňa základná výbava a preto sa čudujem, prečo mi stále niektoré chýbajú.

David Mitchell - Atlas Mrakov Moja srdcovka ♥ Film aj kniha sú pomerne dosť náročné a človeku trvá nejaký ten čas kým pochopí o čo vlastne ide. Ale práve komplikovanosť, prepletenosť deja a samotný príbeh zaradili toto dielo medzi mojich favoritov.

Thomas Harris - Červený drak, Mlčanie jahniat, Hannibal Neviem ani čo dodať. Klasické diela, ktoré mi učarovali v písanej, filmovej aj seriálovej podobe.

Chuck Palahniuk - Klub bitkárov Príbehy, ktoré sa s vami hrajú a nakoniec vyznejú úplne inak, ako sa najprv tvárili, majú u mňa špeciálne miesto ♥

3

George R.R. Martin - Pieseň ľadu a ohňa (všetky chýbajúce časti) Každý deň sa modlím aby celý príbeh stihol dopísať skôr ako zomrie. Ale týmto tempom... Kniha aj seriál ma dostali a neviem sa rozhodnúť medzi možnosťami "Už nech to skončí aby som vedela ako príbeh dopadne." a "Bože, bojím sa dňa, keď to celé skončí."

Haruki Murakami (všetky diela)  Knihy tohto spisovateľa mám na wishliste už roky. Ich kúpu som ale stále odkladala. Sestra ho však natoľko vychvaľuje, že viac to už odkladať nechcem.

John-Henri Holmberg - Temná strana Švédska Švédsko je moja, dovolím si tvrdiť, najobľúbenejšia krajina. Autori pochádzajúci práve z tejto krajiny sa radia u mňa medzi najvyhľadávanejších. Kriminálne, mysteriózne či fantasy príbehy z ich pier sú zárukou kvality. Aj napriek tomu, že práve tento konkrétny kúsok nie je príliš u čitateľov obľúbený, teším sa naň. Celkovo na severské krimi nedám dopustiť.

Robert Kirkman -The Walking Dead Ďalšia srdcovka a veľmi rada by som pozbierala všetky časti komixu.

4

Paula Hawkins - Do vody Kto čítal Dievča vo vlaku a bol z knihy nadšený ako ja, tak má určite v nákupnom zozname aj tento príbeh.

Patrick Ness - Volanie netvora Je tomu nejaký ten rok odkedy ma na Pintereste zaujala obálka tejto knihy. Už dlhší čas si ju plánujem vytlačiť vo veľkom formáte a zavesiť. Keď som zistila, že knihu preložili a navyše aj sfilmovali, úprimne ma potešili.

Jessie Burton - Múza Autorka fantastického Miniaturistu konečne vydala novú knihu. A samozrejme nesklamala ani obálka. Múza aj Miniaturista sú knihy na ktoré sa dokážem dívať celé dni a neviem sa ich nabažiť.

Roald Dahl - Book of ghost stories Duchovia a príbehy o nich majú v mojom srdci špeciálne miesto. Najmä ak sú napísané skvelými autormi.

5

Tim Burton - O slávkovom neslávnom konci Tim Burton a jeho diela v akejkoľvek podobe sú mojou základnou výbavou, tak ako Kingovky. Jeho fantázia, jeho svet je niečo fascinujúce.

Edgar Allan Poe - Čierny kocúr Už ani neviem čo napísať. Skvelý autor, skvelé dielo. Must Have. Tak ako aj →

George Orwell - 1984

Bram Stoker - Dracula Ak na blogu neodznelo to, ako veľmi milujem toto dielo aspoň milionkrát, tak ani raz.

6

Dlhodobo ma fascinujú príbehy z druhej svetovej vojny. Konkrétne príbehy ľudí, ktorí si museli prejsť vecami, ktoré si mi ani nedokážeme predstaviť. Niektoré knihy sú biografiami a opisujú reálne udalosti. Niektoré sú len fikcia, ale aj tak človeka nenechajú chladným.

Wladislaw Szpilman - Pianista
John Boyne - Chlapec v pásikavom pyžame
William Styron - Sophiina voľba
Wndy Holden - Odsúdení prežiť
Thomas Keneally - Schindlerov zoznam
Otto H. Frank - Denník Anny Frankovej
Tom Rob Smith - Dieťa 44
Tom Rob Smith - Tajný prejav
Viola Stern Fischerová - Mengeleho dievča

7

Na záver som si nechala encyklopédiu, konkrétne Históriu vydanú vydavateľstvom Ikar. Rada by som si však zakúpila aj Zem, Vesmír a Umenie. V prípade, že by vyšla ešte edícia venovaná len oceánu a životu v ňom, bola by som absolútne spokojná. Nanešťastie každá stojí minimálne tridsať eur a kým sa dostanem k ich kúpe, obávam sa, že mi ich vypredajú. Knižné problémy :) Keď už sme pri histórii, nedá mi nespomenúť moju lásku a fascináciu týkajúcu sa starovekých divov sveta a podobných, väčšinou už neexistujúcich/prípadne dokonca vymyslených, miest. To ma privádza k poslednej knihe a tou sú Slovenské povesti. Navštevovanie miest, ktoré sú opradené legendami, povesťami, alebo dokonca mýtickými príbehmi (najmä grécka mytológia ♥) je ako stvorené pre mňa. Nebude teda na škodu doma vlastniť diela, ktoré sa venujú presne tejto tematike.

P.S. Ospravedlňujem sa za prípadne opakovanie sa slov, alebo slovných spojení, ale keď ide o knihy, využívam iba "fantastické", "skvelé", "základná výbava" a "špeciálne miesto". :D ♥

Zdroj obrázkov : pantarhei.sk, martinus.sk

3 komentáre:

  1. Po Klubu rváčů pokukuju už delší dobu, ale pořád jsem se ke koupi nedokopala :D Píseň ledu a ohně je jedna z nejlepších sérií! Mám doma všechny zatím vydaný díl a už jsem v epilogu třetího dílu, takže co nevidět půjdu na čtvrtej. Musím se ale přiznat, že mě vůbec nebaví kapitoly Brana a Sama, takže ty vůbec nečtu :D 1984 od Orwella jsem měla v povinný četbě a bylo to super. Nejdřív mě to vůbec nebavilo, ale jak se to pak zvrtlo, tak to bylo skvělý. A knihy z druhý světový mám taky ráda! Mě ale baví moje nejoblíbenější téma a to je atentát na Heydricha. Za ty dlouhý roky, co se o to zajímám mám doma už pořádnou sbírku knih. A pak mě ještě z historie baví téma Palach.
    Jinak na mým wishlistu je momentálně poslední díl Pekelných strojů od Cassandry Clare a třetí díl Magisteria od C. Clare a Holly Black.

    Karolína & maličkosti ze života

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Atlas mraků jsem četla, ale byla jsem z toho maximálně zmatená. To už mi víc sedl film :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Denník Anny Frankovej som hrozne dlho chcela, ale keď som si knihu prečítala, bola som celkom sklamaná... čakala som od nej viac :/ zato Mengeleho dievča je výborné, to odporúčam 100%-ne :) už dlho ma žiadna kniha nechytila tak veľmi, ako táto! pekný wishlist, prajem ti, nech si z neho prečítaš všetko ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za tvoj komentár ♥